Om DPF Service

DPF Service har 15 års erfaring med partikelfiltre til dieselmotorer.

Vi har også 50 års erfaring med dieselmotorer, dels som reparatør og dels med opbygning og montering af udstyr på dieselmateriel af forskellig art.

Vi var de første i Danmark der startede værksted kun for partikelfiltre med produktion, montage og service. Gennem årene har vi solgt, fremstillet og monteret partikelfiltre på mere end 1.000 enheder af forskellig type: lastbiler, busser, varebiler, entreprenørmaskiner, traktorer, parkmaskiner, gaffeltrucks, terminaltrucks, kraner, asfaltmaskiner, lokomotiver, kompressorer – stort set alt rullende materiel. Desuden elværker, industrimotorer og marinemotorer.

Vores kundekreds er ligeledes fra hele industriområdet. Vi har leveret til store og små virksomheder over hele landet og en del til eksport. Vi kan nævne f.eks. Københavns Energi, DONG, Renoflex, R98, Kalmar, Toyota Material, NCC, NC Nielsen, Scantruck, Arriva, Påskebus, Copenhagen Excursions, Lyngby Turist, Blachs Turist, PostDanmark, Frederiksberg Kommune, Hillerød Kommune, Tårnby Kommune, Esbjerg Kommune, OG maskiner, Svenningsen, Helsinge MF, ASA køreskole, DUC, Stena Jern samt OE Mercedes, Volvo, Scania, MAN, Renault, Setra og Kongehuset og mange andre.

Vi startede med Adastra partikelfiltre produceret i England, som i 2004 fik vores eget navn DPF Service, da vi overtog eneretten til produktionen og salg af filtrene. Filtrene regenereres som oftest ved hjælp af FBC additiver Satacen og er velegnet til køretøjer med lavere udstødningstemperatur.

Vi har gennem årene haft tæt samarbejde med Dinex, Haldor Topsøe, Liqtech, Teknologisk Institut m.fl. bl.a. ved storskala forsøg under Færdselsstyrelsen, opgradering af bussers EURO norm for Arriva og Tidebus Odense, test af filtre til varebiler og lastbiler i Århus forsøget, coatning af filtre mm.

Vi har i 2013 overtaget importen af Unikat partikelfiltre der produceres i Sverige af CDTI, tidligere ECS. Filtrene er specielt velegnede til gaffeltrucks, terminaltrucks, kompressorer og industrimaskiner. Filtrene regenereres med el fra stikkontakt eller med integreret dieselbrænder.

Partikelfiltrene er godkendt og certificeret under Færdselsstyrelsen, VERT, MCT/AVL, IGF, TFL, ARB og opfylder normkravene TGRS 554 til indendørs kørsel i Tyskland.

Filtrene reducerer PM med 96-99%, HC og CO med op til 99%. NOX reduceres med 40-95% afhængig af systemtype.

Vi er forhandler af bl.a. DINEX systemer, Pirelli systemer, H&H m.fl. samt additiver Satacen fra Innospec og CAM FBC fra Pirelli.